‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
 
  VeggieChallenge  
   

DAG 9 - Fish, our friends, not food

Dag ,

Vis lijkt op het eerste zicht een gezonde vervanger voor vlees, maar vele vissoorten zitten vol kwik (wilde vis) of antibiotica (gekweekte vis). Bovendien is het geen duurzaam alternatief, want de oceanen raken stilaan leeggevist. Gelukkig hoef je de smaak van vis niet te missen als je veggie eet.

In veel supermarkten vind je tegenwoordig veggie vissticks (leuk voor de kinderen!), visburgers en zelfs tonijnsalade. Of je kan ook zelf aan de slag in de keuken met zeewier. Deze groente uit de zee geeft niet alleen voor een zilte smaak aan je gerechten, het is ook supergezond! Ontdek hier hoe je zeewier gebruikt in de keuken of duik eens in deze visvriendelijke receptencollectie!

Smakelijk!
Nena, je VeggieChallenge coach

veggie sushi

Recept

Gemakkelijke veggie sushi

Je zou het misschien niet meteen denken, maar je kan ook veggie sushi maken! Vervang de rauwe vis door groenten naar keuze of reepjes gemarineerde tofu. De norivellen zorgen voor de typische zilte smaak.

Ontdek het recept

Activiteiten

Vr 12 maart   Kookworkshop: "Klassieke vegan keuken"

Meer info

Za 20 maart   Kookworkshop Kikkererwten op verschillende manieren

Meer info

Bekijk alle activiteiten

Get Social

Volg ons ook op Facebook en Instagram voor meer veggie inspiratie, tips en recepten!

Facebook Instagram

Info

VeggieChallenge is een samenwerking tussen EVA en ProVeg.

De VeggieChallenge daagt je uit om dertig dagen minder vlees te eten. Want dat is goed voor je lijf, de planeet en het redt dierenlevens. EVA en ProVeg helpen je op weg met gratis tips, recepten en ondersteuning. Al meer dan 300.000 mensen namen deel aan de challenge.

Bekijk dit bericht online
Je ontvangt deze e-mail omdat het e-mailadres werd ingeschreven voor VeggieChallenge.
Wil je geen mails meer ontvangen? Schrijf je uit



EVA vzw

EVA vzw
Steendam 84
9000 Gent

info@evavzw.be