‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
VeggieChallenge

Krijg ik wel genoeg (...) binnen?

DAG 
12


Ben je bezorgd of je alle voedingsstoffen binnenkrijgt als je veggie eet? Geen paniek, ik kan je meteen geruststellen. Een veggie levensstijl kan perfect gezond en volwaardig zijn!

  • Eiwitten: het is een mythe dat je vlees nodig hebt om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Tofu, seitan, tempeh, peulvruchten en sommige graansoorten zijn uitstekende plantaardige bronnen van eiwit. Bedenk ook dat veel mensen in het Westen te veel eiwitten consumeren. Bereken eens hoeveel eiwitten je eigenlijk nodig hebt, het zijn er wellicht minder dan je denkt.
  • IJzer: Boerenkool, broccoli, peulvruchten, zaden, zeewier, vijgen, dadels, gedroogde abrikozen, rozijnen, noten, en volle granen zijn prima ijzerbronnen. Lees hier hoe je een ijzertekort vermijdt.

Moeten vegetariërs supplementen nemen? Neen. Wie voldoende, vers en gevarieerd eet, heeft geen supplement nodig. Als je volledig plantaardig eet (dus ook geen melk, kaas of eieren), moet je B12 bijnemen als supplement of in verrijkte voeding.

Op je gezondheid!
Nena, je VeggieChallenge coach

alt_text

Recept

Bonenburger met zoeteaardappelfrietjes

Hamburger met frietjes ongezond? Niet als je het slim aanpakt! Maak een dubbele portie burgers en bewaar er een aantal in de vriezer, zo heb je altijd een snelle hap bij de hand.
Ontdek het recept

Info

VeggieChallenge is een samenwerking tussen EVA en ProVeg.

De VeggieChallenge daagt je uit om dertig dagen minder vlees te eten. Want dat is goed voor je lijf, de planeet en het redt dierenlevens. EVA en ProVeg helpen je op weg met gratis tips, recepten en ondersteuning. Al meer dan 200 000 mensen namen deel aan de challenge.

Je ontvangt deze e-mail omdat het e-mailadres werd ingeschreven voor VeggieChallenge. Je kan steeds uitschrijven.

Bekijk alle mails online

Bekijk dit bericht online

EVA vzw

EVA vzw


info@evavzw.be